Åpningstider

Mandag - Fredag 08:00 - 18:00

Kontakt oss

Charge365 AS
Richard Johnsens gate 4
4021 Stavanger

Org. nr: NO 914 245 923 MVA

Kundeservice +47 930 95 365

Personvernerklæring - Generelle vilkår

Charge365 - Betalingsløsning

Vi leverer betalingsløsning til ladeløsninger for elbil. Vi har betalingsløsning som passer for parkeringsanlegg og parkeringsplasser til kjøpesenter, borettslag, næringsbygg, offentlige bygg, åpne parkeringsplasser og til parkeringsplasser til private boliger.

© 2019 Charge365 AS

Nyhetsbrev

Melder du deg på vårt nyhetsbrev, får du følgende:

  • Gode tilbud på ladere

  • Informasjon om nye ladere, utstyr og tjenester

  • Overraskelser og konkurranser

Ofte stilte spørsmål innen

- lading av elbil

Lading av elbil skal være lett.

Kundeservice svarer her på de oftest stilte spørsmålene, finner du ikke svaret på det du søker send oss en melding.

Benytt skjemaet ned på denne siden så kontakter vi deg når det passer for deg.

Hvordan oppretter jeg en konto?

Du kan enkelt opprette en konto i vår portal, eller ved å sende Lade til 2199.

 

  1. Gå inn på portalens hjemmeside: https://portal.charge365.no.

  2. Trykk på NY BRUKER.

  3. Du kommer nå inn på en side der du registrerer deg med E-post og Passord. Fyll ut og trykk opprett.

  4. Fyll inn alle data som kreves og trykk LAGRE.

  5. Nå kommer du inn på en ny side med flere faner. Her skal du velge BETALINGSKORT Trykk så på REGISTER KORT Du kan nå starte ladingen.

    Dersom anlegget er lukket (ikke tilgjengelig for alle)

  6. Gå til fanen SØK TILGANG, søk på adresse, by eller postnummer.

  7.  Når du har funnet anlegget du skal lade i, trykk SØK TILGANG, du vil da få opp en bekreftelse på at du har søkt. Søknaden kommer til administrator som kan akseptere din søknad.

  8. Når administrator har godkjent din søknad er du klar for å starte lading. Du vil da bli belastet for den bruk du har hatt etter de priser deres anlegg har satt for sine bruker.

Hvordan bestiller jeg en RFID/Ladebrikke?

Du kan enkelt bestille en RFID brikke i vår portal ved å klikke her...


Husk at bankkortet ditt må være registrert før du kan gjøre dette.

Hvorfor får jeg ikke ut ladekabelen av bilen?

Alltid først ut av bilen. Du må huske på å avslutte ladingen. Det gjøres enkelt i de aller fleste bilene ved å låse opp bilen. Det er en lås opp knapp på de fleste nøkler eller inni bildøren.

Hvordan starter jeg ladingen?

Du kan enkelt starte ladingen ved å sende Lade Lader ID til 2199. f. eks. Lade 74WXL til 2199. Du kan også bruke en RFID brikke eller vår WebApp.

Ønsker du å se en video om hvordan man gjør dette, klikk her...

Hva med misbruk av betalingsløsningen

Vi trekker forbruket fra bruker en gang pr. måned. Dersom det ikke er dekning på kortet kredittkortet trekker vi på nytt uken etter. Dersom det fortsatt ikke fungerer trekker vi uken deretter igjen. Dersom det da ikke fungerer stenger vi kort. Vi stenger også bruker dersom det er mer enn kr 1.500,- utestående på bruker, eller dersom vi oppdager manipulering av systemet.

Hva betaler jeg for å lade

Det er helt opp til lokasjonseier å bestemme. Det finner du ved å gå inn på vårt ladekart eller under dine tilganger her…

Hvordan oppretter jeg Flåtestyring - Flere brukere på samme kort/konto

Er nå lagt til RFID grupper.

Under «bruker» og fanen «RFID» finner du nå RFID grupper

Opprett gruppe, knytt RFID`er mot ønskede grupper

Under historikk kan du nå velge «RFID gruppe» (gitt at du har da)

Da listes kun historikk for RFID`er for aktuelle gruppe. MERK; lading fra webservice (med ladeboks kode) vil IKKE listes ved valg av RFID gruppevisning av historikk. De kommer kun med når du velger «Alle» som da viser all historikk”

Hvorfor starter ikke ladingen?

  1. Ladekabelen ikke er satt ordentlig inn i ladeboksen.

  2. Bilen er satt på utsatt ladning.

  3. Det er ikke lagt inn kredittkort på brukeren på https://portal.charge365.no

  4. Man står på et anlegg som ikke er offentlig tilgjengelig - du må søke tilgang hos eier.

  5. Det er ikke strøm på ladeboksen - se at den lyser grønt - blått ved lading. Dersom den lyser gult må du godjennes/betale.

  6. Du har ikke betalt siste noen av de siste 2 regningene for lading, eller du har mer enn rk 1500,- utestående.

Hvordan registerer jeg en RFID brikke på min brukerkonto?

  1. Logg inn i webportal klikk her https://portal.charge365.no.

  2. Sett ladekabel i bilen

  3. Velg fane RFID i portalen

  4. "Skriv inn Lader ID" i portalen. ( står på ladeboksen)

  5. Laderen vil lyse "gult"

  6. Hold nå RFID brikken foran merket på ladeboksen - midt på ladeboksen

  7. Du hører et klikk - og du er registret som bruker log lading starter

  8. Nå vil bilen lade og du vil bli trukket iht. de prisene som er satt.

  9. Neste gang holder du bare brikken foran og lading starter

Spørsmål og svar om Zaptec HOME og Internettrøbbel - (ikke fellesladere)

Dersom jeg får ny ruter eller endrer passord/SSID hva skjer da?
Som med alle andre enheter som er lagret/tilknyttet til dette nettverket, så må det konfigureres og settes opp på ny. Dette gjelder for alle tilknyttet enheter.

2,5GHz og ikke kanal 12/13
I installasjonsmanualen, så står det oppført på side 9 og 10. Hvilke internettkrav ladestasjonen har for å komme på nett. Den kan ikke være på kanal 12/13.
Vi anbefaler at router/aksesspunkt settes til fast kanal for å unngå denne problematikken.

Om jeg ønsker enda en lader
Må legges til på samme måte som ved en PRO installasjon av "Service" innehaver.

Kan jeg lade selv om jeg mister nettfordbindelsen?
Ja, men det vil bli noe redusert funksjonalitet.

Må være nett tilgjengelig (WiFi) der laderen skal monteres.
Anbefaler at kunde sjekker dette FØR installatør ankommer, hvis det er 2 WiFi streker på mobilen, så er det for dårlig dekning til ladestasjon. Skriv ned riktig Nettverksnavn (SSID) og Nettverkspassord og ha dette klart FØR installatør ankommer.

Eventuelt andre punkter som vi mener er fornuftig?
Her kommer det nok flere punkter etterhvert. Men viktig at det installeres med 3-fas kabel helst med 5-leder i tilfelle det kommer trafo senere.

Ønsker du tilbud/mer informasjon

Lurer du på om våre løsninger kan dekke ditt behov og hva det koster?

Fyll ut skjemaet og vi kontakter deg når det passer deg. Vi setter opp et uforpliktende tilbud etter dine ønsker og behov.

  • Facebook
  • YouTube